Thursday 4 September 2014

Ferrari 312T4, Fujimi True Scale Miniatures 1/43

Danas jedan od mojih omiljenih modela u kolekciji. Ferrari 312T4 koji je vozio Džodi Šekter je 1979. godine osvojio svetsko prvenstvo u kategoriji vozača a i odnio ubedljivu pobjedu u kategoriji timove, tj. konstruktora. Model koji je bio poslednji T auto koji je osvojio šampionat, i poslednji koji je sve do 2000 godine osvojio šamionat u vozačkoj kategoriji, dakle sve do Šumahera i F2000 ovaj auto je bio poslednji šamion iz Ferrarija. Da ne bude zabune, šampionat je Ferrari osvojio u kategoriji konstruktora još i 1982. i 1983. godine, ali im je u oba puta izmakao najvažniji trofej a to je šamion u kategoriji vozača. Ovo je model od TSM (True Scale Miniatures) u saradnji sa Fujimi-jem. Jedini Ferrari F1 model koji imam u kolekciji a da je resin... mada nadam se da će ih biti još.
Now one of my favorite models in my collection. This is Ferrari 312T4 like one driven by Jody Scheckter in 1979 season, and with a car like this Scheckter has won drivers championship in that year, and his teammate in that season was Gilles Villeneuve that came second. This model is in 1/43 scale built by True Scale Miniatures, and the parts are Fujimi. This is only resin Ferrari F1 car that I have. Many will argue about the resin use in scale models, and many would prefer the die cast cars, but I will give a chance to resin.
Pa da počnemo o modelu. Prvo što vam pada u ruke je kutija, potpuno zatvorena crvena kutija u kojoj se krije model. Na drvenom postolju sa metalnom pločicom. Pazite kako ga ošrafljujete, da vam se ne bi desilo što i meni. Na metalnoj pločici se nalazi potpis šampiona te godine Džodi Šektera, ako ste nepažljivi kao ja onda ćete ga razmazati (srećom malo sam ga ubrljavio) pa će te se posle živi jesti zbog ovog... Drugo model je jako osjetljiv, ja sam ga kupion sa CK models sajta i moel je došao sa rastavljenim točkovima, mislio sam da je to slomljeno ili teško oštećeno, a slučaj je bio samo taj da su se točkovi u transportu odvojili (otklizali) sa osovina i naravno ovo je bilo vrlo lako vratiti na svoj položaj. Još jednom, vrlo lomljiv model i nježan.

So let start on this model. First thing that you will notice is the box. The package is literally a box, closed and when you open that one, inside there is display case. The display case is not of some standard die-cast display dimensions, the case is a little bit longer, narrower and it has the wooden base. Two screws hold the resin model in place. You should know that resin models leave that white dust on base of the display, that is just resin which is crumbling during the screwing and unscrewing the model, so most of my resins are on their stands. The base of the model has little metal plate, with the Jody Scheckter autograph. You should be careful with that because it is signed with regular marker and I damaged it with smudging it with my finger. So be careful, even the whole model is very gentle and fragile.
The model itself is great, resin really made proof it is excellent material for doing some detailed work on 1/43 scale models. I was looking for some time 312T4 cars, and only this one has been good enough for collection, and now I will explain why. You would probably think it is Hot Wheels Elite models that I would choose in this case, but this time... I think not. Elite models have one major flaw and that flaw is the nose cone shape and the grills on side panel. Nose cone in HW Elite models are little short in my opinion and those grills are not existing, and are only painted. When it comes to other manufacturers, Altaya is fine, but it is not good enough and PMA or Minichamps model is too expensive. Especially PMA is I think the worst solution, and besides Michelin insignia on the tires, nothing else is not better than on this one, or even HW Elite model. Grills on this model are done properly and below the openings you can see the radiator painted in silver as it should be. The nose cone is done exceptionally good.

Model je odličan, sve u svemu ja sam dugo gledao 312T4 modele i samo ovaj mi se svidio. Na primjer Hot Wheel Elite modeli imaju par grešaka, Minichamps je preskup za to što nudi a Altaya je nekako bila previše nesavršena za mene, posebno zato što je ovo trebao biti najzanimljiviji model u kolekciji zbog svog značaja inače za Ferrari. Šta fali HW Elite modelu ili PMA modelu, pa mnogo što... o PMA nema svrhe govoriti, model je jako zastareo i ima gomilu mana, izuzev tih natpisa na gumama i vozača za volanom ostalo je čak po današnjim standardima ispod prosječnog. Hw Elite ime po meni slabo oblikovan nos sa spojlerom (nekako mi izgleda kratko) i nikako urađene otvore na krilima sa strane. Kod ovog Fujimi modela je sve to u najboljem redu, nos kakav treba da bude, a skrge prave. Ispod škrga se čak može vidjeti i hladnjak, sve u svemu, tijelo modela je sjajno urađeno sa svim djelovima natpisim i naljepnicama, izvanredno.
Only flaws on the model are painted seat belts and little thicker rear wing pillar. These flaws are something that you can spot immediately and I think these are not tolerable in model of this class. I think this one cost around 150 Euros when it was in stock in shops, and I bought it for little more than 50 Euros on CKmodels, and for that price I would buy it again. That was some special offer, and I you find something similar, and if you like Ferrari F1 cars, I think you should buy this model. I am very satisfied with my.
Ono što je mana na modelu, možda neće smetati svakome ali meni malo bode oči. Model nema natpise na gumama ali to nije strašno te godine na nekim trkama su gume zaista bile bez natpisa i to ne gledam kao manu. Ali zato problem je u dvije druge stvari, prva je to što su pojasevi samo naljepnice a očekivao sam da budu kao kod Elite modela od tkanine. I druga mana je debeo stub koji nosi zadnji spojler. Taj stub možda se i ne vidi toliko ali meni dosta bode oči. Bilo kako bilo ja sam jako zadovoljan modelom i opet bih ga kupio. Model inače standardno košta oko 150 Eura, a ja sam ga nanekom velikom sniženju na CK Models kupio za malo više od 50 Eura što je bila bagatela. Ako naletite na neku priliku poput ovakve za ovaj model, a pritom i volite Ferrari F1 modele, onda vam svakako preporučujem ovaj model. Nećete se razočarati, samo pazite na potpis... :)

No comments:

Post a Comment