Probably
all of you have heard for Hongwell Cararama, manufacturer from Hong Kong that
produces these great models for small amount of money. Well today you will read
about one small manufacturer that in cooperation with Cararama made most famous
Yugoslavian car, Zastava 750 or popularly named Fico. So today on blog Zastava
750 “Fico” made by Slovenian company Hribar&Otroci in 1/43 scale.
Znam
da ste svi vi čuli za Hribara i znam da je dosta vas čitalo intervju sa njim,
tako da sa obzirom da vas ova tema interesuje danas na blogu čitate i gledate
slike Fiće ili Zastave 750 koju proizvodi Hribar i Otroci iz Slovenije, i koju mislim
svi imamo u kolekciji ili je imamo u planu za uvrstiti u kolekciju.
Nekad
auto koji je mogao da se vidi na svakom ćošku, model koji je pokrenuo
(motorizovao) Jugoslaviju u 50tim i 60tim godinama prošlog vijeka, danas se
može smatrati raritetom. Da budem iskren ne sjećam se kad sam vidio zadnji put jednog
dobrog (i kompletnog) Fićka. Istina je da ih ima tu i tamo onako jedva
registovanih, i u očajnom stanju, ali ovih dobri ima mnogo manje. Tako da jedan
u besprekornom stanju vam je jako potreban na polici.
If you heard for Yugoslavia (and that was some peaceful
tone) that you probably seen some images of cities in former Yugoslavian
states, than you have probably seen some of these Zastavas. Well this is
actually Fiat 600 that has 750cc engine which is indicated in the name Zastava
750. This small car was a car that motorized Yugoslavia in 50s and 60s and many
of these cars were still driven in 80s and 90s. However today it is not a
common to spot one on the streets.
Model is built very well, most of the pars are molded accurately
and the bodywork is smooth and fine. Unlike the model made by DeAgostini which
has a lot of flaws, and among those flaws are wheels that are too large for the
model and bodywork that somehow doesn’t suite the real car, this
Hribar&Otroci is model to buy and the one to have in you collection. My
model came with display case and was a little more than 8 Euros in cost.
Ako
ste počeli da skupljate kolekciju Legendarnih tj. Kultnih automobila vidjećete
da se u izdanju DeAgostinija pojavio i Fića. Zastava 750 od DeA je bila rana
verzija 750ice, ili kako se popularno zove „kontraš“ ovo ime je nastalo zbog
vrata koja se otvaraju kontra (od ubičajnog otvaranja) i ova verzija je
korišćena u početku, da bi kasnije bila zamijenjena ovom novom, kako neki kažu
zbog sigurnosti. Sve u svemu DeA je zanimljiv zbog tih kontra vrata dok, po mom
skromnom mišljenju, po nekim ostalim tačkama je malo promašen... preveliki
točkovi, karoserija nekako glomazna, prozori pogresni itd... ali eto sitnice su
sitnice. Ova Fića je model koji je mnogo bolje urađen, enterijer je tu, i to
dosta solidan, otvaranje vrata, karoserija odlicna, farba glatka, model potpuno
u razmjeri i svi djelovi su skladni. Veliki plus ovog modela je što dolazi na
postolju sa akrilnim poklopcem i što je mene prije sad više od 5-6 godina
koštalo oko 8 Eura, sve u svemu dobra cijena i dobar model a posebno izneneđuje
da je proizvođač iz Sovenije.
Ako
uzmemo u obzir da je ovaj fića napravljen u saradnji sa Hongwell-om (Cararama)
onda ne čudi ovakav odnos cijene i kvaliteta. Moj Fićko je kao što vidite u
krem bijeloj boji, i na polici izgleda odlično, posebno mi je drag model jer je
jedan iz serije prvih Fića i jedan ovakav fića je bio svojedobno i u mojoj
familiji. Uživajte u slikama komentarišite i nadam se da vam se sviđa današnji
post!
Paint on the model is nice, especially I like the
insignias on the models, which is placed perfectly. The model, as you can see,
has the functioning doors and interior in done fine. It even has the Zastava
750 sign inside on the passenger’s side. So if you like this model, and if you
like some old cars that are not that famous in the rest of the world, I would
gladly recommend you to buy one of this models, great model for small amount of
money.
No comments:
Post a Comment