Thursday 2 October 2014

Zastava 750, Hribar&Otroci 1/43

Probably all of you have heard for Hongwell Cararama, manufacturer from Hong Kong that produces these great models for small amount of money. Well today you will read about one small manufacturer that in cooperation with Cararama made most famous Yugoslavian car, Zastava 750 or popularly named Fico. So today on blog Zastava 750 “Fico” made by Slovenian company Hribar&Otroci in 1/43 scale.
Znam da ste svi vi čuli za Hribara i znam da je dosta vas čitalo intervju sa njim, tako da sa obzirom da vas ova tema interesuje danas na blogu čitate i gledate slike Fiće ili Zastave 750 koju proizvodi Hribar i Otroci iz Slovenije, i koju mislim svi imamo u kolekciji ili je imamo u planu za uvrstiti u kolekciju.

Nekad auto koji je mogao da se vidi na svakom ćošku, model koji je pokrenuo (motorizovao) Jugoslaviju u 50tim i 60tim godinama prošlog vijeka, danas se može smatrati raritetom. Da budem iskren ne sjećam se kad sam vidio zadnji put jednog dobrog (i kompletnog) Fićka. Istina je da ih ima tu i tamo onako jedva registovanih, i u očajnom stanju, ali ovih dobri ima mnogo manje. Tako da jedan u besprekornom stanju vam je jako potreban na polici.

If you heard for Yugoslavia (and that was some peaceful tone) that you probably seen some images of cities in former Yugoslavian states, than you have probably seen some of these Zastavas. Well this is actually Fiat 600 that has 750cc engine which is indicated in the name Zastava 750. This small car was a car that motorized Yugoslavia in 50s and 60s and many of these cars were still driven in 80s and 90s. However today it is not a common to spot one on the streets.
Model is built very well, most of the pars are molded accurately and the bodywork is smooth and fine. Unlike the model made by DeAgostini which has a lot of flaws, and among those flaws are wheels that are too large for the model and bodywork that somehow doesn’t suite the real car, this Hribar&Otroci is model to buy and the one to have in you collection. My model came with display case and was a little more than 8 Euros in cost.

Ako ste počeli da skupljate kolekciju Legendarnih tj. Kultnih automobila vidjećete da se u izdanju DeAgostinija pojavio i Fića. Zastava 750 od DeA je bila rana verzija 750ice, ili kako se popularno zove „kontraš“ ovo ime je nastalo zbog vrata koja se otvaraju kontra (od ubičajnog otvaranja) i ova verzija je korišćena u početku, da bi kasnije bila zamijenjena ovom novom, kako neki kažu zbog sigurnosti. Sve u svemu DeA je zanimljiv zbog tih kontra vrata dok, po mom skromnom mišljenju, po nekim ostalim tačkama je malo promašen... preveliki točkovi, karoserija nekako glomazna, prozori pogresni itd... ali eto sitnice su sitnice. Ova Fića je model koji je mnogo bolje urađen, enterijer je tu, i to dosta solidan, otvaranje vrata, karoserija odlicna, farba glatka, model potpuno u razmjeri i svi djelovi su skladni. Veliki plus ovog modela je što dolazi na postolju sa akrilnim poklopcem i što je mene prije sad više od 5-6 godina koštalo oko 8 Eura, sve u svemu dobra cijena i dobar model a posebno izneneđuje da je proizvođač iz Sovenije.
Ako uzmemo u obzir da je ovaj fića napravljen u saradnji sa Hongwell-om (Cararama) onda ne čudi ovakav odnos cijene i kvaliteta. Moj Fićko je kao što vidite u krem bijeloj boji, i na polici izgleda odlično, posebno mi je drag model jer je jedan iz serije prvih Fića i jedan ovakav fića je bio svojedobno i u mojoj familiji. Uživajte u slikama komentarišite i nadam se da vam se sviđa današnji post!

Paint on the model is nice, especially I like the insignias on the models, which is placed perfectly. The model, as you can see, has the functioning doors and interior in done fine. It even has the Zastava 750 sign inside on the passenger’s side. So if you like this model, and if you like some old cars that are not that famous in the rest of the world, I would gladly recommend you to buy one of this models, great model for small amount of money.

No comments:

Post a Comment