Saturday, 28 June 2014

Ferrari 500F2, 1/43 Ixo La Storia

Hello again! If you have read and seen this post, then you will know what this one will be about. I decided to continue this Ferrari week with their first car that won drivers championship in 1952 and then again in 1953. This one is a model of a car from 1952, driven by Alberto Ascari, with a number 101. This model is in 1/43 scale and is made by Ixo, for their La Storia edition.
Pozdrav kolege kolekcionari! Ako ste već čitali ovaj post onda vam je jasno što dalje slijedi. Odlučio sam da nastavim ovu Ferrari nedelju sa prvim autom koji je osvojio trkački šampionat u Formuli 1, osvojili bi oni i kontruktorski šampionat ali tada ova kategorija nije još bila uvedena. Ovaj vrlo uspješan auto je sa brojem 101 odrađen od Ixo-a u razmjeri 1/43 za njihovu ediciju La Storia. Ovaj model je onakav kakav je bio vožen te godine od strane Alberta Askarija. U jednom od sledecih postova, nakon što prođe ova Ferrari nedelja biće priče baš o ovom autu koji je zapravo Formula 2 a pobijedio kao Formula 1...

Kako smo već u nekoliko navrata pisali o ovim La Storia modelima, mislim da više nema potrebe da pretresamo iste teme, koje su tiču pakovanja, cijene, detalja i njima sličnim temama. Pa bi bilo najbolje da polako odmah prelazimo na priču o ovom modelu. Za svaki slučaj neki od vas koji žele da čitaju o La Storia-i mogu to da urade na ovom, ovom i ovom linku.

We already said pretty much everything about La Storia models, how they are done, and made, and about the packaging and so on. So all those stuff you can read, if you haven’t read yet here, here and here. So when that is explained we can proceed to speak about this particular model.
As usual metal parts are done great, painting is done nicely and the detailing done also with paint is also nice. This is something that is usual for all Ixo models, and these La Storia are no exception. But when it comes to decals there is something unespected... well you will notice that this car has a number 101 and most of these models are numbered with 102, car #101 was driven by Ascari and #102 was driven by Farina. As Ixo firstly made #102 car, they decided to change them to #101 and you can see evidence of that if you look really close to decals of numbers. You will see that complete #102 is coverd with a new decal #101. This is interesting, and a little bit disappointing because you expected more, not just a sticker, but it is not that bad, and you could even missed it if you were not looking really close.

E sad, priča o Ferrariju 500 F2 od Ixo La Storia... Kao što je i očekivano metalni djelovi modela su odlični, farba besprekorna, plastični detalji su takođe odlično urađeni, precizno izliveni, dobro hromirani (ako tako treba) i postavljeni na svoja mjesta. Broj koji ovaj model nosi je #101 što je odlično jer je mnogo češći broj #102 koji je vozio N. Farina dok ove 101ce su u deficitu. E sad ako se dobro zagledate u model i posebno u taj broj vidjećete kako nas Ixo zeza. ovo je bio njihov model sa broje #102, onda valjda shvativši da je #101 traženiji ili da na #102 ima ekskluzivno pravo Hot Wheels Elite, Ixo preljepljuje #102 sa dekalom #101. Ovo je lako uočljivo ako se zagledate bolje, ili ako pogledate na fotografijama još lakše ćete vidjeti promjenu. Dobro malo sam razočaran, ali ništa strašno, kao da je sada to neka strašna stvar. Ipak je ovaj model koštao 12 Eura, i za te novce je odličan.
Kao što obično biva sa Ferrari F1 modelima, i ovaj imam od nekoliko proizvođača. Tako da upoređivanjem sam došao do zaključka, da je ovaj u nekoj zlatnoj sredini što se tiče modela. Ja imam Hot Wheels Elite-ov F2 koji je definitivno najbolji, Quartzov koji je fantastican ali malo zaostao detaljima (da nije tog vremenskog razmaka Quartzo bi bio mnoooogo bolji od Elite-a), Ixo ovaj, i dva Brumma (novi i stari), kolekciji od tih modela nedostaje samo Altaya. Ipak ovaj Ixo bih stavio u sredinu, naravno je bolji od Brumma i od Altaya-e, ali je slabiji model od Quartzo-a i od HW Elite-a. Svakako model je odličan, ako pogledate farbu, fotorezane felne, kvalitetnu gumu na točkovima biće vam jasno da je dobar model.

As usual, I have a few of these, so I have Ixo, Hot Wheels, Quartzo and Brumm, and I can say that this Ixo is good but not as good as Hot Wheels Elite or Quartzo. So I would palce this model right in the middle between Altaya and Brumm on one side as worse and HW Elite and Quartzo as better on the other side. So this model in the middle is good, especially if you know that it cost only 12 Euros. For that price it is a quite a model. And with this number it is one of the rare finds, well Ixo was very well aware of what they were doing, by replacing the numbers...
As about the interior, I can’t say anything bad, everything is there it should be, decals for interior are fine, precise, placed well, and attached well. Everything is fine with interior. If you really are looking for the flaw than it would be gearshift lever, which is done like one stick that emerges from the floor with no other parts, this is done much better on the HW Elite model, but Elite is also two time more expensive. So the rest of the model is fine, you will see photo etched rimes, tires with good rubber and so on. I would definitely recommend this one if you like Ferrari or F1 models.

Enterijer modela je odličan, sve je na svom mjestu.Naljepnice su sve tu, sve je ofarbano kako treba, model je dobar generalno. Ako baš tražite neku manu onda je to svakako menjač koji je poprilično šturo odrađen i samo viri tako bez veze iz poda. Ipak ovo nije neka strašna greška, već je sitnica koja je npr. na Elite-u odlična ali po koju cijenu, ipak se mora reći da ta kutijica sa menjačem je na Elitu super, ali Elite košta dva puta više, pa vi računajte.
Toliko za danas, nadam se da vam se svidio tekst, uživajte u slikama i nadam se da isčekujete nove tekstove haahhahaah, šalim se, naravno da nema baš mnogo vas koji voli Ferrari F1, ali ovo je malo pisanja za mene, što je tu je... moram se malo i ovime baviti, pa će VW, Mercedes i BMW modeli morati malo pričekati... Šaljite sugestije i kritike da budemo bolji!

Enjoy in images, hope you like it. And send some feedback, please if you have any suggestions or criticism feel free to submit it. Thank you for reading!

No comments:

Post a Comment