Monday 24 November 2014

Talbot Lago T150C SS Teardrop Coupe, 1/43 Spark

Today one model that I particularly like. Talbot Lago T150C SS or popularly called Teardrop, made by Spark in 1/43 scale. This one is in blue/silver combination of colors. There is also one in dark red, but with slightly different coachwork (also built by Figoni and Falaschi, but I think later in the thirties than this one). So shell we start on the model...
Danas jedan model koji mi je jako drag u kolekciji i koji je kao i dosta modela suvenir ujedno... Talbot Lago T150C SS ili popularno (valjda kod ljubitelja ovih vozila) „Suza“ ili „Kapljica Vode“ proizvođača Spark, u razmjeri 1/43 se doselio na stranice bloga. Ovaj je u kombinaciji boja Plave i srebrne a Spark takođe pravi i model u bordo (tamno crvenoj) boji, ali ipak nisu identički iako je isti proizvođač karoserije bordo je nešto kasnije napravljen (pošto riječ proizveden ne bi bila prikladna za ovakve aute). Pa da počnemo sa modelom...

As you all know Spark is manufacturer who is building his models in resin, and this one is no exception from their usual work. I prefer resin material to the metal for these models, because the is a lot of curves and other tiny details regarding bodywork so, my personal belief is that resin is much better material for this kind of models than metal, but I have to admit that many collectors won’t agree with me.

Kao što znate Spark radi modele ne od metala, već od sad već svima dobro poznatog rezina (plastike). Ja u ovim slučajevim, kod modela koji imaju podosta krivina i neravnina, sitnica koje treba napraviti na karoseriji, ipak preferiram rezin jer modeli od tog materijala imaju više detalja i bolje generalno isprate liniju (zahtjevnu liniju) pravog auta. Da ne govorim gluposti, u prilog tome ide i činjenica da ovogodišnje bolide F1 će svi proizvođači sem HWE raditi u resinu, pa i PMA koji je koliko sam shvatio to nekako teže prihvatio nego Spark ili TSM.
 Ono što je prvo što vam „upada“ u oko je ta farba koja je sjajna, moja jedina sitna zamjerka ide na farbanje spojeva elemenata karoserije gdje je moglo malo „vederinga“ da ode, ali ajde... ništa nije savršeno. Sparkovi modeli su nešto skuplji od obično modela, ovaj je za primjer bio 60 Eura ali treba uzeti u obzir i to da je kupljen u poprilično ozloglašenoj po cijenama :) radnji u Beču... Inače u šopovima ga možete naći, ako ga ima više, po nekoj cijeni od 50-55 Eura. Svakako cijena spark modela je realna ako se uzme u obzir da su limitirani, i to mislim da je jedina zapravo prava limitiranost na trzistu ali o tom nekom drugom prilikom, a i to što zaista se ističu u odnosu na druge modele, kako na polici tako i izvan nje kad se fino poređaju i uporede.

Color, or should I say paintjob is great on this one! Everything is smooth and fine, with no imperfections on the paint. Spark is a little bit pricey but this stuff really shows you the worth of the model. Many photo etched parts on the model are visible, and many of those parts are in the interior. Grill of the car, mask on the front lights, rims, windshield wipers, steering wheel, etc... are made from photo etched parts. I really love the way how model looks on the shelf, and even it looks better when you give it a close up with camera.
 Enjoy in images, hope you like them! And I would like to thank you for support, and for still liking me even I made some changes. And thank you for accepting those commercials! Next time there will be one car from EX Yugoslavia... as homage to the one magazine models collection that ended recently.

Za danas toliko uživajte, nadam se da će vam se svidjeti slike! Posebno želim da vam se zahvalim, što ste prihvatili reklame i te komercijalne sitnice (a i hvala što ste kliknuli po koji put), izgleda da nisu toliko nepodnošljive i beskorisne. :) Sledeći post jedan jugoslovenski auto vam slijedi, da obilježimo prestanak kolekcije „legendarnih“...

No comments:

Post a Comment