Saturday 15 November 2014

Ferrari 599 GTB Panamerican 20000, Ixo 1/43

Hello again! We are starting new session on 143modell and this time we have some fresh new models. There will be a lot of racing cars (F1, Rally, and Endurance racers). So today we will have some of those cars, two Ferraris 599 GTB from “race” Panamerican 20000. This duo is made by Ixo, and the models are sold separately. Both of them you can buy on Ckmodels and Modellissimo online stores.
Pozdrav kolege! Ovo opet počinjemo posle i preduge pauze. Uskoro na blogu će biti dosta novih modela, očekujte poprilično trkačkih auta ali i ovih uličnih varijanti (bude tu F1, Le Mans serije i Reli auta) ali o tom po tom. Danas dvojac auta koji su proizvedeni od Ixo modela, Ferrari 599 GTB sa „trke“ Panamerikan 20000. Dva jako fina modela, koje koliko sam ja upućen možete kupiti i dalje na Ckmodels-u i na Modellissimo-u.

Prvo moram priznati da sam malo subjektivan kad su u pitanju Ixo modeli (to su mi ipak bili prvi modeli koji su po rangu iznad Bburaga i Carrarame u mojoj kolekciji) iako znam da u većini slučajeva su daleko od idealnog. Bilo kako bilo, ova dva Ferrarija su odrađena vrlo dobro, posebno mi se sviđa primjena foto rezanih detalja na modelima (mrežica u enterijeru, mrežice na usisnicima, Ferrari natpisi itd...) ono što vam odmah upadne u fokus na ovim modelima je farba, koja je u ovom slučaju jako dobra. Pod ovim jako dobra podrazumijevam da nema neravnina, da su dekali (naljepnice) takođe pređeni lakom što je jako bitno (posebno kad dođe to starenja modela o čemu možete da pročitate ovdje).

I have to tell you that I really like Ixo models (probably due to that Ixo was my first 1/43 model better that Bburago and Carrarama models), so these Ferrari are very dear to me. Models are very well made some of the parts are photo etched (interior parts, nets on the air intakes, and small Ferrari insignia). Paint on these is great, and decals are placed well and protected with a clear cote of lacquer which is really good and especially important when it comes to aging of the model (all coted decals won’t go yellow and won’t become fragile)
I have made quite a few photos of these two so you can pretty much see all from the images. If you have any questions regarding some of presented models you can contact me. These I bought from CKmodels site and these cost me around 12 Euros, which is pretty much a good deal.

Sa obzirom da sam napravio više od „par“ fotografija, neću vas više daviti tekstom pa ostalo vidite sami. Mislim da za nekog ko voli skupljati Ferrari modele u 1/43 ova dva su poprilično dobra kupovina, mene su pojedinačno (kako je inače i prodaju) koštali po 12 Eura, što je mislim fer cijena.
Nadam se da vam se sviđaju fotografije i novo okruženje za fotkanje (valjda nije previše šljašteće to ogledalo). Takođe se nadam da vam ne smetaju reklame koju su tu od nedavno na 143modell-u, eto malo smo se komercijalizovali opraštajte, a ponekad se možda i nešto korisno može naći tako... valjda da?

Hope you like the new studio for photos (with new mirror base) and hope you don’t mind the commercials (googleADs) on 143modell, even sometimes in these commercials you can find something useful :). Thanks for reading and you will read from me soon, but next time expect a car from little preview gif :).

No comments:

Post a Comment